3 videotips til hvordan du hjælper dit barn ud af tankemylder

Janne Reffstrup Mortensen

Janne Reffstrup Mortensen

Sportspsykologisk konsulent hos Mental Motion
Janne Reffstrup Mortensen

Tiden lige nu kalder på denne evne mere end nogen sinde før for vores børn og unge

 

Evnen til (helt bevidst) at flytte sin opmærksomhed, når svære tanker og følelser presser sig på.

 

Jeg giver dig 3 helt LAVPRAKTISKE og lige-til-at-gå-til tips til hvordan du kan sammen med dit barn – træne netop denne evne hver dag. 

 

Vi ved nemlig H E L T grundlæggende at dette netop er evnen, der gør at man både kan tackle travlhed (og sågar stress), svære tanker og følelser og dermed decideret modgang, hvis blot man har evnen til at vende tilbage til ‘her og nu’.

Og det lyder måske lidt flyvsk. Sådan bare at være tilstede i nuet. Det giver jeg dig helt ret i.

Men faktisk behøver det hverken være flyvsk eller hokus pokus.

Det er sådan set bare helt konkrete små ting vi som forældre kan gøre anderledes i den måde vi er sammen med vores børn på.

 

De 3 tips vil øge dit barns kontakt til egen krop – og derigennem opleve at det bliver nemmere at kunne rette sin opmærksomhed på kroppen, når noget svært presser sig på. 

En evne vi arbejder med i høj grad i sportspsykologien, og som alle atleter i Mental Motion trænes i.

 

 

INTRO: Jeg fortæller her lidt mere om hvorfor netop disse 3 tips giver mening på sigt

 

 

TIP 1: ØVELSEN FØR SENGETID

 

TIP 2: FÅ MERE UD AF GÅTUREN

 

TIP 3: BRUG MÅLTIDET AKTIVT

 
 

(Videoerne er lavet under nedlukning pga COVID 19, og der referes derfor til ‘tiden netop nu’)

andre har også læst

Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/9/9/e/mentalmotion.dk/httpd.www/wp-content/themes/html5blank-stable/functions.php on line 809

Mentaltræning golf: Sådan udnytter du tiden omkring golfslagene fuldt ud og optimerer dit game markant

  Mentaltræning golf: derfor skal du kende dine rutiner imellem dine slag   Mange golfspillere, golftrænere og forskere i golfpræstation har længe været enige om at

Se mere

Mentaltræning håndbold: Tag dine negative følelser alvorligt – før du ender med helt at miste lysten

Mentaltræning håndbold: Så vigtigt er det at få styr på dine negative følelser   For nyligt har et stort studie foretaget på håndboldspillere vist at de negative følelser som

Se mere

Vaner – Sådan arbejdes der med vaner i sporten

Vaner har i mange år været et samtaleemne, ikke bare i forhold til hverdagens gøremål, men særdeles også i sportens verden. I dagligdagen spiller vi i tide og utide sammen med vores

Se mere