3 videotips til hvordan du hjælper dit barn ud af tankemylder

Janne Reffstrup Mortensen

Janne Reffstrup Mortensen

Sportspsykologisk konsulent hos Mental Motion
Janne Reffstrup Mortensen

Tiden lige nu kalder på denne evne mere end nogen sinde før for vores børn og unge

 

Evnen til (helt bevidst) at flytte sin opmærksomhed, når svære tanker og følelser presser sig på.

 

Jeg giver dig 3 helt LAVPRAKTISKE og lige-til-at-gå-til tips til hvordan du kan sammen med dit barn – træne netop denne evne hver dag. 

 

Vi ved nemlig H E L T grundlæggende at dette netop er evnen, der gør at man både kan tackle travlhed (og sågar stress), svære tanker og følelser og dermed decideret modgang, hvis blot man har evnen til at vende tilbage til ‘her og nu’.

Og det lyder måske lidt flyvsk. Sådan bare at være tilstede i nuet. Det giver jeg dig helt ret i.

Men faktisk behøver det hverken være flyvsk eller hokus pokus.

Det er sådan set bare helt konkrete små ting vi som forældre kan gøre anderledes i den måde vi er sammen med vores børn på.

 

De 3 tips vil øge dit barns kontakt til egen krop – og derigennem opleve at det bliver nemmere at kunne rette sin opmærksomhed på kroppen, når noget svært presser sig på. 

En evne vi arbejder med i høj grad i sportspsykologien, og som alle atleter i Mental Motion trænes i.

 

 

INTRO: Jeg fortæller her lidt mere om hvorfor netop disse 3 tips giver mening på sigt

 

 

TIP 1: ØVELSEN FØR SENGETID

 

TIP 2: FÅ MERE UD AF GÅTUREN

 

TIP 3: BRUG MÅLTIDET AKTIVT

 
 

(Videoerne er lavet under nedlukning pga COVID 19, og der referes derfor til ‘tiden netop nu’)

andre har også læst

Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /customers/9/9/e/mentalmotion.dk/httpd.www/wp-content/themes/html5blank-stable/functions.php on line 809

Mentaltræning Badminton: Hvorfor er det afgørende?

Mentaltræning badminton er ligesom andre sportsgrene afgørende for, at du kan præstere optimalt og opnå dine mål. Mentaltræning giver dig den mentale styrke der skal til, når eksempelvis

Se mere

Tør du at satse på en karriere i sport?

Eller tager du hellere den ”sikre” vej? Hvis du kan svare ja til det første er du langt. Hvis du kan svare ja til det næste, kan du have udbytte af at arbejde med dig selv mentalt. Lad os

Se mere

Hvordan ser en sportspsykologisk konsulents uge ud?

For en sportspsykologisk konsulent er der ikke to uger, ikke engang to dage, der er ens.     Jeg vil gerne give dig et udsnit af, hvordan min seneste uge har set ud. Den har nemlig

Se mere